    From: "Marek Świtała" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wysoki Sąd mi zaimponował
    Date: Sun, 12 Oct 2003 14:35:09 +0200

    > Nieprawda! Poczytajj sobie odpowiednie przepisy.
    > Protokoluje sie ,, z mozliwa dokladnoscia'' a swiadek
    > moze sobie zazadac aby protokolowano ,, z pelna
    > dokladnoscia'' , co jak widac w tej sprawie nie mialo
    > miejsca. Wiecej- swiadek byl zadowolony , ze
    > protokolowano z ,, mozliwa'' a nie z ,, pelna'''
    > dokladnoscia. Mowie tu o procedurze karnej

    Właśnie sobie czytam art 142 kpk - możliwa dokładność nie oznacza
    bynajmniej, że sąd ma modyfikować to co świadek (oskarżony, biegły)
    powiedział. Moim zdaniem oznacza to coś wręcz przeciwnego. "Mozliwa
    dokładność" powinna oznaczać, że treść zapisu powinna odpowiadać temu co
    świadek powiedział - z dokonaniem ewentualnych skrótów celem uniknięcia
    powtórek itd. Ale na pewno nie, żeby sąd ze strzepów wypowiedzi układał
    sobie co właściwie świadek chciał powiedzieć - bo to już jest zastępowanie
    zeznań domysłami sądu.

    Pełna dokładnośc to zapisanie tego co świadek powiedział słowo w słowo...

    PZDR