eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych › Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
  • Data: 2009-03-11 23:07:51
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
    Od: brackenpl <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 278 § 1 (K.K) . Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz
    > ruchomą,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. § 2. Tej
    > samej karze,
    > podlega kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy program
    > komputerowy w
    > celu osiągnięcia korzyści majątkowej.
    >
    > Tym razem fakt popełnienia przestępstwa uwarunkowany jest działaniem w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej, więc dotyczy tylko handlujących
    > piratami lub
> [...]

    Prawnikiem nie jestem ale:

    cyt:
    "Oskarżony działał niewątpliwie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej i
    taką korzyść osiągną, a odpowiada ona wartości poszczególnych programów
    komputerowych i gier komputerowych..."

    sąd uznał za osiągnięcie korzyści majątkowej sam fakt, że nie zapłaciłeś
    za oprogramowanie, które nie jest dostępne bezpłatnie. Nie wiem czy
    dobrze odczytałem intencję Sądu i czy Sąd słusznie zinterpretował Art.
    278 § 1 (K.K). Może ktoś mądrzejszy się wypowie

    BR