  • Data: 2008-04-15 19:23:11
    Temat: Re: Wyrok nakazowy
    Od: kam <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Larsoden pisze:
    > Trochę pytań praktycznych. Czy mając coś takiego jak wypełniam jakiś tam
    > formularz np. w banku czy w pracy to mam pisać że jestem karany czy nie
    > muszę? Sąd pisze że mnie skazał a z potem że nie ukarał, więc na
    > chłopski rozum to karany nie jestem. Jak to jest formalnie?

    zależy od pytania... czy dotyczy karalności czy skazania
    ale "zaświadczenia o niekaralności", czyli informacji, że nie figurujesz
    w Krajowym Rejestrze Karnym nie dostaniesz

    > Druga sprawa, koszty sądowe. Mam zapłacić 120 zł. Spoko. Tylko dlaczego
    > tam nie ma napisane jak wpłacić, gdzie, kiedy itd. Mogę na konto, czy
    > muszę zaraz jak to dostałem lecieć z gotówką gdzieś do kasy w budynku
    > Sądu? Mogliby pisać takie techniczne sprawy też, bo nie każdy wie jak
    > się zachować w takiej sytuacji...

    jak się wyrok uprawomocni, to dostaniesz wezwanie

    > Trzecia sprawa, załóżmy że imć Pan Prokurator postanowi wnieść sprzeciw
    > i zażądać normalnej rozprawy. Kiedy zostanę o tym poinformowany? Na
    > sprzeciw jest 7 dni, a ile na poinformowanie mnie o tym? Nie chciałbym
    > żeby było tak, że za 3 miesiące się dowiem że wcale nie mam się z czego
    > cieszyć i będzie rozprawa.

    dowiesz się otrzymując wezwanie na rozprawę
    możesz dowiedzieć się w sądzie

    KG