    From: "grzech" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrejestrowanie samochodu w Polsce-problemy
    Date: Tue, 29 Jan 2008 16:52:24 +0100

    Niestety nie, ponieważ jak mi powiedziano w wydziale komunikacji oraz
    Ministerstwie Infrastruktury, mnie obowiązuje cała ustawa (jak i
    wszystkich posiadaczy pojazdów w Polsce), również Art. 79. 4 mówiący
    że: ""Pojazd wyrejestrowany nie podlega potwornej rejestracji"

    Intencją art.79 było, między innymi, niedopuszczenie do ruchu wszelkich
    złomów oraz uniemożliwienie posiadania nierejestrowanych pojazdów. Według
    mnie nie będziesz powtórnie rejestrował samochodu tylko rejestrował go od
    nowa jako sprowadzony z zagranicy. Kiedy już wrócisz z emigracji to po
    prostu idź do Wydziału komunikacji i złóż wniosek o rejestrację pojazdu
    sprowadzonego do Polski. Nie mów , że wcześniej był już rejestrowany. Jakby
    co, powołaj się na art. 71 ust 7 PORD. Niech urzędnicy główkują co z tym
    fantem zrobić. Nie daj się zbyć przy okienku, że tak nie można. Jeśli ci
    odmówią, to mają wystawić decyzję odmowną na piśmie. Wtedy od decyzji
    będziesz mógł się odwoływać.
    Mimo wszystko współczuję i pozdrawiam

    grzech