  • Data: 2008-01-29 17:07:40
    Temat: Re: Wyrejestrowanie samochodu w Polsce-problemy
    Od: T...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Intencją art.79 było, między innymi, niedopuszczenie do ruchu wszelkich
    > złomów oraz uniemożliwienie posiadania nierejestrowanych pojazdów.

    Zdaje sobie z tego ze taka była intencja ustawodawcy, a mnie się
    "dostało" niejako rykoszetem. Niemniej jednak uważam że
    nieuwzględnienie okoliczności w których ja się znalazłem było bardzo
    dużym niedopatrzeniem ze strony autorów projektu ustawy, która, jak
    zdążyłem się zorientować była zmieniana już po naszym wejściu do UE
    wiec była okazja aby wprowadzić odpowiednie zmiany.
    Ten problem jest póki co sporadyczny bo główna fala emigracji podążyła
    na wyspy gdzie ruch lewostronny w sposób naturalny minimalizuje ilość
    takich przypadków jak mój, ale to się pewnie wkrótce zmieni z chwilą
    otwarcia nowych rynków pracy.

    >Według
    > mnie nie będziesz powtórnie rejestrował samochodu tylko rejestrował go od
    > nowa jako sprowadzony z zagranicy. Kiedy już wrócisz z emigracji to po
    > prostu idź do Wydziału komunikacji i złóż wniosek o rejestrację pojazdu
    > sprowadzonego do Polski. Nie mów , że wcześniej był już rejestrowany. Jakby
    > co, powołaj się na art. 71 ust 7 PORD. Niech urzędnicy główkują co z tym
    > fantem zrobić. Nie daj się zbyć przy okienku, że tak nie można.

    Mnie to już powiedział kierownik Wydziału Komunikacji w moim mieście
    tzn. że tego samochodu nie zarejestruje jeżeli ja go wyrejestruje
    ".... bo taki ma przepis i jest on jednoznaczny"
    Zawsze mogę ryzykować, ale nie wiem czy warto w sytuacji jak obecnie,
    bo rzeczywiście ten przepis nie pozostawia praktycznie pola do
    interpretacji.

    >Jeśli ci
    > odmówią, to mają wystawić decyzję odmowną na piśmie. Wtedy od decyzji
    > będziesz mógł się odwoływać.
    > Mimo wszystko współczuję i pozdrawiam

    Bardzo dziękuję za uwagi i również pozdrawiam.
    Tomek