    From: sdf sf <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypożyczanie filmów a prawo autorskie
    Date: Sun, 18 Oct 2009 12:47:25 -0700 (PDT)

    On 18 Paź, 19:36, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Wg mnie art. 51 ust. 3 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:
    >
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19940240083&ty...

    > --
    > Tomek

    Dzięki, tak daleko nie udało mi się dobrnąć w tej ustawie. Z tym że
    nie wiem, co oznacza "wyczerpuje" w prawniczym jezyku..

    3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na
    terytorium Eu-
    ropejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do zezwalania na
    dalszy
    obrót takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z
    wyjątkiem
    jego najmu lub użyczenia.

    "wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót"

    Tak na mój chłopski rozum znaczy to, że już nikt inny nie może dostać
    pozwolenia na obrót. Czy, że nie potrzeba zezwolenia? Szczerze, to nic
    nie rozumiem z tego ustępu i nie wiem czy się on do mnie odnosi, a
    jeśli tak to czy jest to korzystny dla mnie ustęp czy nie :D Chyba
    muszę łyknąć szerszy kontekst z ustawy czy coś ;)

    Pozdrawiam i proszę o wsparcie ;)