  • 1. Data: 2009-03-30 14:55:45
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy najmu lokalu uzytkowego jak liczyć dzień wypowiedzenia?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 16:51:29 +0200, Dawid napisał(a):

    > Najmujący mi lokal probował dostarczyć mi wypowiedzenie w dniu
    > 15.03.2009. Jaki dzień jest liczony jako pierwszy do wypowiedzenia 6
    > miesiecznego (01.04.2009 czy może 16.03.2009)???

    16 marca 2009 r.

    > Przyjmijmy że nie odebraełem tego wypowiedzenia i kazałem jej listem
    > poleconym je wysłać. Czy nie odbierając go np 2 razy (mija wtedy kolejne
    > 4 tygodnie) i dopiero za 3 razem odbiore to jako dzień wypowiedzenia
    > liczony jest dzień odebrania listu czy dzień wysłania listu (pieczatka
    > na liście)??

    W takim przypadku datą tą będzie 14 dzień po pierwszej awizacji
    pierwszego pisma.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 2. Data: 2009-03-30 16:29:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dawid wrote:

    > A jak bym w ogóle nie odebra? pisma to dzien dostarczenia pisma traktowany
    > jest jaki??

    Nie liczy sie czy go odbierzesz czy nie, tylko czy miałeś taką możliwość.

  • 3. Data: 2009-03-30 16:49:22
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    > Nie liczy sie czy go odbierzesz czy nie, tylko czy miałeś taką możliwość.

    Istnieje w takim razie jakaś możliwość przedłużenia wypowiedzenia np o 4-6
    tygodni??
    Co w przypadku braku awiza??
    Gdybym nie wiedział nic na temat wypowiedzenia i by mnie nie byo i awizo by
    zagnielo to mogło by sie okazać ze za poł roku mam wypowiedziany lokal a w
    rzeczywistosci o niczym niewiem.

    Równie dobrze moge być na wyjezdzie np na 1 miesiąc za granicą.

    Jak podejśc do sprawy aby przeciągać wypowiedzenie?

  • 4. Data: 2009-03-30 19:37:06
    Od: "Przemas" <p...@g...com>

    Użytkownik "Dawid" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak podejśc do sprawy aby przeciągać wypowiedzenie?

    A czy musisz kombinować jak drobny cwaniczek? Czy w tym kraju, każdy na
    każdym kroku musi kombinować?

    Przemek

  • 5. Data: 2009-03-31 07:18:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 17:17:35 +0200, Dawid napisał(a):

    > To czemu w wszelkich wezwaniach do zaplaty trzeba wysyłać trzy razy
    > pismo i trzecie jest traktowane jako dostarczone ??

    A gdzie tak trzeba robić? Nawet w amerykańskich filmach tak nie ma.

  • 6. Data: 2009-04-01 06:59:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 17:23:42 +0200, Dawid napisał(a):

    > http://e-prawnik.pl/pozostale-22/doreczenie-oswiadcz
    enia-osobie-
    prawnej,odpowiedzi,prawo-cywilne

    > Jak się ustosunkowac do tej wypowiedzi??
    >
    > 14 dzień po pierwszej awizacjimożna traktować wtedy gdy jest to w trybie
    > KPA.

    Tu jest mowa o 2-krotnej awizacji jednego pisma, nie o 2-3 krotnym
    wysyłaniu pisma!!

  • 7. Data: 2009-04-01 13:27:38
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    enia-osobie-
    > prawnej,odpowiedzi,prawo-cywilne

    > Tu jest mowa o 2-krotnej awizacji jednego pisma, nie o 2-3 krotnym
    > wysyłaniu pisma!!

    Tak ale wukrotna avizacja dotyczy pisma z Sądu, Policji, Urzedu Skarbowego a
    nie od osoby prywatnej. Od osoby prywatnej z tego wynika iz dotyczy tylko i
    wyacznie po zapoznaniu sie z pismem.

  • 8. Data: 2009-04-02 07:00:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 01 Apr 2009 15:27:38 +0200, Dawid napisał(a):

    > Tak ale wukrotna avizacja dotyczy pisma z Sądu, Policji, Urzedu
    > Skarbowego a nie od osoby prywatnej. Od osoby prywatnej z tego wynika iz
    > dotyczy tylko i wyacznie po zapoznaniu sie z pismem.

    Każda korespondencja jest awizowana przez pocztę 2-krotnie.
    Przeczytaj sobie art. 61 par. 1 kc.

  • 9. Data: 2009-04-02 16:32:37
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    > Każda korespondencja jest awizowana przez pocztę 2-krotnie.
    > Przeczytaj sobie art. 61 par. 1 kc.

    Art. 61 KC
    § 1. Oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie, jest złożone z
    chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego
    treścią. Odwołanie takiego oświadczenia jest skuteczne, jeżeli doszło
    jednocześnie z tym oświadczeniem lub wcześniej.

    W zwiazku z cyzm co ma awizacja do możliwości zapoznania sie z oświadczeniem
    woli?? Z tego wynika jak dlamnie iż oświadczenie woli jest ważne jeżeli
    zapoznałem się z jego treścią. Nie odbierając pisma (utracone, zniszcozne
    awizo) nie byłem się w stanie zapoznać z oświadczeniem woli osby XY co
    zmusza osobę poraz kolejny do wysania korespondencji aż do odebrania i
    zapoznania się z treścią oświadczenia.

  • 10. Data: 2009-04-03 06:44:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 02 Apr 2009 18:32:37 +0200, Dawid napisał(a):

> [...]
    > oświadczeniem woli?? Z tego wynika jak dlamnie iż oświadczenie woli jest
    > ważne jeżeli zapoznałem się z jego treścią.

    Popatrz: czytasz "mogła zapoznać", ale rozumiesz "zapoznałem" --
    dlaczego?
    Sęk właśnie w tym, że mogłeś się zapoznać w 14 dniu po pierwszej awizacji
    i bye.

    I nie przekomarzaj się, tak jest i już. Jeśli tego nie rozumiesz -- shame
    on you.