  • 1. Data: 2009-03-30 14:42:42
    Temat: światła mijania - prawo unijne a polskie
    Od: Łukasz Czerpak <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Byćmoże temat był już poruszany, niemniej zawsze brakowało mi mocnego
    uzasadnienia.

    Za Wikipedia:

    "Obowiązujący w UE i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej
    Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł
    (dziennych - przyp.) *bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi
    światłami pozycyjnymi*"

    W Polsce:

    "(...) zgodnie z rozporzadzeniem ministra infrastuktury, wraz ze
    światłami dziennymi *muszą świecić się tylne światła pozycyjne* (taki
    przepis funkcjonuje tylko w Polsce)." (źródło:
    http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienne)

    Mam kilka pytań w tej spornej sytuacji:
    1) Czy jesli Policja będzie chciała mnie ukarać mandatem, będę mógł
    liczyć na pozytywne dla mnie rozwiązanie sporu w sądzie Grodzkim?

    2) W jakiej kolejności jest przez sądy polskie rozpatrywane prawo -
    ważniejsze unijne czy polskie (niekoniecznie zgodne z unijnym)?

    (przepraszam za laickie pytania ale nie jestem prawnikiem i nie wiem
    nawet gdzie szukać)

    --
    pozdrawiam,
    lukes

  • 2. Data: 2009-03-30 14:54:27
    Temat: Re: światła mijania - prawo unijne a polskie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 16:42:42 +0200, Łukasz Czerpak napisał(a):

    > 2) W jakiej kolejności jest przez sądy polskie rozpatrywane prawo -
    > ważniejsze unijne czy polskie (niekoniecznie zgodne z unijnym)?

    Po pierwsze ciekawe, bo też akurat o tym czytałem ;-) chyba też się
    przymierzam do światła dziennego.

    Po drugie: jakby to było prawo unijne, to może i dałoby się jeszcze
    powalczyć. Ale zwróć uwagę, że to tylko jakiś regulamin jakiejś komisji
    ONZ.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl