    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata odzkodowania netto
    Date: Thu, 17 Nov 2005 12:01:05 +0100

    Dnia 16 lis o godzinie 14:50, na pl.soc.prawo, Mieczysław napisał(a):

    > Nie można - bo VAT jest takim podatkiem, że ktoś go musi zapłacić żeby ktoś
    > inny mógł go odliczyć.

    No *prawie* prawda. A prawie to dlatego że konsument kupując towar/usługę
    płaci wartość brutto sprzedawcy/usługodawcy - prawda?
    A Twoje błędnie sformułowane zdanie wypacza sens tzw. podatku VAT. Wręcz
    nie odlicza go ten co 'dostał' VAT tylko *musi* go wpłacić do US !!!!!
    ew. jeżeli z kolei ten co 'dostał' VAT zakupił jakies inne towary/usługi -
    może 'zbilansować' VAT - tzw. kwota podatku należna/naliczona
    Rozumiesz to czy nie?
    Jeżeli nie - udaj się na pl.soc.podatki - albo najlepiej do Ustawy o
    podatku od towarów i usług VAT.

    > Jeżeli chcesz od ubezpieczyciela dostać VAT to zgłoś się jako podatnik VAT,
    > zapłać go od naprawy swojego auta a wtedy z pewnością ubezpieczyciel będzie
    > musiał ci go zwrócić.

    Powiedz mi - czy widziałeś na oczy fakturę VAT bez VATu?????
    Mam tu bynajmniej na myśli podmiot który nie jest zwolniony z tego podatku,
    ani w przypadku kiedy podatek VAT wynosił 0%.
    Udaj się na lekkie korepetycje Mieciu ;0

    > Cała dyskusja wtym wątku toczy się bezproduktywnie i wynika z nieznajomości
    > zasdy funkcjonowania tego podatku.

    Trafiłeś w samo sedno!!!!!
    Mietek - do tablicy ;)))

    --