    From: d...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata odszkodowania z OC sprawcy
    Date: Sun, 24 Aug 2008 10:45:23 -0700 (PDT)

    On 23 Sie, 22:03, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Bo przyznam że o wersji iż PZU wypłaciło wbrew warunkom upoważnienia
    > piszę raczej dla porządu - wątpię, niemal na pewno SŁUSZNIE uważają,
    > że oni ODSZKODOWAIE WYPŁACILI skoro SAMA tak kazałaś...

    No, muszę przyznać, że nie brzmi to zbyt optymistycznie

    Treść upoważnienia jest taka - przepisuję dosłownie druk PZU

    W związku ze szkodą nr............ z dnia............ likwidowaną w
    ramach ubezpieczenia OC dotyczącą...tu nr rej sam... upoważniam PZU SA
    do wypłaty na rzecz.... tu dane tego warsztatu.... należnego mi od PZU
    SA odszkodowania w ramach wyżej wymienionej umowy ubezpieczenia.
    Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że wypłata odszkodowania
    wskazanej osobie(firmie) nastąpi po ustaleniu odpowiedzialności PZU SA
    za powstałą szkodę.

    Dostałam również z PZU do wiadomości pisemnie taką informację

    W celu usprawnienia obsługi likwidacyjnej szkód w pojazdach
    samochodowych PZU SA informuje o możliwości uzyskania odszkodowania
    ustalonego wg kalkulacji kosztów naprawy sporządzonej przez PZU SA w
    systemach Audatex/Eurotax określających zarówno pracochłonność
    operacji naprawczych jak i wartość części zamiennych.
    Kalkulacja taka uwzględnia zakres stwierdzonych przez PZU SA uszkodzeń
    powypadkowych pozostających w związku przyczynowym ze zdarzeniem
    objętym ubezpieczeniem.

    Przyjęcie takiej formy rozliczenia zwalnia Pana/Panią z konieczności
    dokumentowania poniesionych kosztów naprawy i umożliwia uzyskanie
    odszkodowania niezwłocznie po ustaleniu odpowiedzialności PZU SA za
    szkodę (to zdanie było napisane grubymi literami).

    Jeżeli podejmie Pan/Pani naprawę pojazdu prosimy pamiętać, że
    ujawnione uszkodzenia powypadkowe nie uwzględnione przez PZU SA w
    sporządzonej kalkulacji lub zmiana kwalifikacji uszkodzeń (do wymiany-
    do naprawy) powinny być zgłoszone do PZU SA przed dokonaniem ich
    naprawy.Stanowi to bowiem warunek uwzględnienia tych zmian w
    kalkulacji kosztów naprawy.
    W przypadku rozliczenia szkody na podstawie faktur dokumentujących
    całkowite koszty uzasadnionej naprawy, należy złożyć do akt szkody
    oryginały tych faktur.

    Przyznam szczerze, że swoim małym rozumkiem wydedukowałam, że skoro
    podpisałam upoważnienie na warsztat tzn jest to równoznaczne z
    rezygnacją z 'przywileju' należnego 'wyliczance' i obowiązuje mnie
    _konieczność_dokumentowania_poniesionych_kosztów_nap
    rawy. Skoro tak,
    to wypłata odszkodowania (na to upoważnienie) powinna nastąpić po
    przedłożeniu oryginałów faktur. Takie było moje domniemanie, ale
    widzę, że się myliłam. Gdzie mam teraz szukać swoich pieniędzy? W
    PZU, czy w tym warsztacie?

    pozdrawiam
    Ewka