    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata odszkodowania przez ubezpieczyciela - ile czasu?
    Date: Sun, 29 Jul 2007 09:34:21 +0200

    W wiadomości news:6847.00000187.469fcfa5@newsgate.onet.pl Boombastic
    <b...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy to znaczy, że moga mnie olac bezterminowo?
    Nie tak całkiem bezterminowo, ale przynajmniej do czasu kiedy ich podasz do
    sądu.

    > Po przedstawieniu kosztorysu i wypłaci odszkodowania wysłałem im pismo,
    > że kwituje odbiór kwoty bezspornej, a ostateczne rozliczenie nastapi po
    > przedstawieniu faktury za naprawe po likwidacji szkody. Zreszta oni w
    > ogóle zignorowali wskazany przeze mnie sposób likwidacji szkody
    > wpłacając mi pieniądze na konto bez naprawy auta.
    Moim zdaniem źle przeprowadziłeś tę sprawę. Należało wybrać drogę naprawy
    bezgotówkowej (no chyba, że chciałeś na tej szkodzie nieco zarobić).
    Najkorzystniejsza dla TU jest sytuacja kiedy weźmiesz kasę - potem martw się
    sam.
    Ewentualnie należało pisemnie oprotestować przedstawiony kosztorys i dokonać
    niezależnej ekspertyzy (np. przez rzeczoznawcę z PZMot.).
    Teraz masz dość trudną sprawę. Wziąłeś kasę, auto naprawione, jedyny
    protokół szkody i kosztorys są sporządzone przez TU. Musisz wykazać, że
    kosztorys był zaniżony. Raz jeszcze polecam wizytę u niezależnego
    rzeczoznawcy.

    --
    Jotte