    From: h...@b...gnet.pl (Paweł Pluta)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadwk samochodowy
    Date: Wed, 28 Aug 2002 11:00:12 +0000 (UTC)

    On Wed, 28 Aug 2002 12:53:26 +0200, Sebastian
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Użytkownik "Paweł Pluta" <h...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > tu

    > czy
    > wypadkiem
    >

    > No i właśnie, tu masz rację, po to jest zasada ryzyka. Ten, który najechał
    > na pieszą ma udowodnić, że ktoś inny jest winny.

    MSZ w kwestii najechania na kobietę to w ogóle niespecjalnie jest co
    udowadniać, bo on _jest_ winny. Nie wiem, może prawo mówi jednak coś innego,
    ale widzi mi się, że sprawcą tego wypadku [1] jest on, a facet zajeżdżający
    drogę to jedynie okoliczność łągodząca. Co innego dochodzenie odszkodowania
    za uszkodzenia samochodu, tu jest pewnie o co zajeżdżającego szarpać.

    [...]

    [1] Najechania na kobietę.

    Paweł Pluta

    --