    From: DFuser <d...@S...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem pokoju, czy jest to złamanie prawa?
    Date: Mon, 04 May 2009 06:47:47 +0200

    Robert Tomasik pisze:

    > To zależy jak się porozumieli w tej materii między sobą. Jeśli lokator2
    > wyraził zgodę na takie wchodzenie, to się tam nic nie dzieje. Również
    > nie widzę żadnej podstawy do ścigania, jeśli te drzwi są niezamknięte,
    > bo brak umyślności działania ze strony lokatora1 - choć trudno mi sobie
    > wyobrazić aż takie roztargnienie. Teoretycznie dochodzi do naruszenia
    > posiadania i lokator 2 może nawet przed sądem domagać się zaniechania
    > takich pomyłek, a nawet dochodzić odszkodowania, jeśli jakieś straty
    > poniósł.

    Przykładowo w mieszkaniu są drzwi do pokoi bez zamków. Lokator1 mógł się
    pomylić.

> [...]
    > złotówka, to właściciel będzie odpowiadał za włamanie. Ba, pozostawienie
    > sobie przez właściciela możliwości wchodzenia do lokalu bez obecności
    > lokatora daje szereg argumentów lokatorowi - przykładowo, że jakieś tam
    > zniszczenia zostały pod jego nieobecność dokonane przez właściciela,
    > albo jakąś osobę, której on posiadany przez siebie klucz udostępnił. Jak
    > będzie za duży rachunek za telefon, to na pewno dzwonił właściciel pod
    > nieobecność lokatora - lokator sobie znajdzie trzech świadków, ze w
    > trakcie tych rozmów był poza mieszkaniem. Możliwe pomysły i komplikacje

    Czyli lokator2 musi udowodnić że lokator1 wszedł do pokoju? I czy musi
    udowodnić że cokolwiek zginęło? I co grozi za naruszenie miru domowego?
    Bo rozumiem że jest to grzywna lub 1 rok pozbawienia wolności.

    Pozdrawiam DFuser