  • Data: 2011-04-29 21:21:09
    Temat: Re: Wynajem nie swojego pomieszczenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "arturs" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:10b23244-c720-40ff-b7f6-a767a6ad8dc4@x3g2000yqj
    .googlegroups.com...

    Trochę to zamotałoś, więc poczynię załozenie, że sporny lokal należy do
    właściciela nr "2", zaś obecnie jest wynajmowany przez właściciela nr "1".
    Jeśli to załozenie jest włąściwe, to należy:

    1) Powiadomić o tym fakcie najemcę (tego, co siedzi w kaciapie). Ma on dwa
    rozwiazania. Albo zacznie płacić właścicielowi nr "2", albo przekaże czynsz
    do depozytu sądowego. Jesli rzecz oczywista, to powinien płacić
    właścicielowi nr "2".

    2) Wezwać właściciela nr "1" do zapłaty czynszu za bezumowne korzystanie z
    lokalu. Sensownie było by to żadanie ustawić na poziomie otzrymywanego
    przez nich czynszu, ale na upartego, jak znacznie odbiega to od cen
    rynkowych, to można się popieniaczyć. Można takie żądanie skierować za
    okres do 3 lat wstecz, bo reszta sie przedawniła. Ale za to z odsetkami w
    odniesieniu do tych należności, któe są po powiadomieniu o zaistniałym
    stanie rzeczy włąściciela "1". Mozna zaryzykować wniose o odsetki za
    pozostały okres, ale jakbym ja miał orzekać, to uznałbym to za niezasadne z
    uwagi na zasady współżycia społecznego.

    Jesli moje wstępne założenie jest nieprawidłowe, to napsiz, jaki jest stan
    rzeczy, tylko w sposób prosty.