    From: "eliza" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wynajem
    Date: Tue, 20 Mar 2007 17:40:47 +0100

    > W umowie nie moge sie doczytac bo
    > jak to niektore umowy maja cos
    > "drobnum druczkiem" napisane.
    > Co powinienem w takim razie zrobic?
    > ps: nie chcial bym placic firmie
    > ktora mi klienta nie znalazla.
    > Rylen

    Witam
    Ja pracuje w biurze nieruchomosci, postaram ci sie pomóc.
    Zobacz czy na gorze masz napisane umowa na wyłączność, jesli tak to niestety
    musisz zapłacic , jesli jest napisane tylko umowa posrednictwa przy
    sprzedazy/wynajmie, to jest to umowa otwarta i nie musisz nic płacic.
    Rada dla kazdego, nigdy nie podpisujcie umowy na wyłączność, to nie ma
    sensu, zawsze domagajcie sie umowy otwartej, wtedy jak sami znajdziecie
    klinta biuro sie nie wtraca.
    Jesli podpisales umowe na wyłącznośc, to zawsze mozesz isc i porozmawiac,
    powiedz, ze niikt cie nie poinformował o tym, ze podpisujesz umowe na
    wyłacznosc i ze jest mozliwosc podpisania umowy otwartej.
    Jak trafisz na uczciwe biuro, to zejdaz prowizjii.mam nadzieje, ze pomogłam,
    nie chce zeby kady myslal, ze biura nieruchomosci zawsze pracuja
    wykorzystujac klientów :-)) Ja nigdy nie podpisuje z klientami umow na
    wyłacznosc, uwazam, ze to nie ma sensu
    U nas w biurze uwazamy, ze jesli jeden klient bedzie z nas zadwolony, to
    przyprowadzi 10 innych klientów a jak jeden bedzie czuł sie oszukany to
    odstraszy 20 innych ;-)) Sprawdza sie
    Pozdarwiam
    Eliza