    From: "Zygmunt" <...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymuszone nieodpłatne przekazanie działki drogowej
    Date: Sun, 15 Nov 2009 21:14:12 +0100

    > Chodzi mi o to, jak należy interpretować zapis mówiący o wykupie działek
    > drogowych po cenach rynkowych.

    Zwyczajnie, cena rynkowa w okolicy podobnych działek.

    A jaką wartość rynkową ma działka przeznaczona w 100% pod pas drogi? - jest
    tyle warta ile gmina zapłaci
    za jej wykup - w momencie kiedy będzie wykupywać. Jest tylko jeden kupujący
    tych działek to trudno mówić
    o kształtowaniu wartości rynkowej samych takich działek

    Ale ja nie wiem czy jeśli wartość pobliskich działek znacznie wzrosła
    dopiero po wytyczeniu tejże drogi to
    czy cenę rynkową dla wykupu szacuje się dla działki jeszcze bez tej drogi
    czy już z drogą?

    > pomysłu moich gminnych urzędników, czy oni mają prawo tak postapić czy
    > tylko
    > próbują mnie "zmiękczyć" przed rozpoczęciem właściwych negocjacji?
    A może rozpoczęły się właśnie już właściwe negocjacje?