    From: futszaK <f...@W...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymuszenie przyznania się do winy
    Date: Sun, 15 Jun 2003 19:04:37 +0200

    On Sun, 15 Jun 2003 17:21:18 +0200, "Vanadoo" <v...@o...pl> wrote:

    > moj znajomek tez sie znalazl ...
    > bez zadnych dowodow mimo ze byly kontr-poszlaki (w rozumieniu adwokatow)
    > a wiec cos co powinno determinowac wymyslania proroka
    > dostal szustaka.....wlasnie sie odwoluje....
    > no i nie siedzi - tak jakby sedzia nie bardzo wierzyl w to co zrobil
    > albo po prostu umyl rece....wakacja\e a tu Sad musialby wyplacic kaucje (30
    > tys)

    możesz lekko jaśniej ???

    bo z tego co widze to:

    KPK
    Art. 244. § 1. Policja ma prawo zatrzymać osobę podejrzaną, jeżeli
    istnieje uzasadnione przypuszczenie, że popełniła ona przestępstwo, a
    zachodzi obawa ucieczki lub ukrycia się tej osoby albo zatarcia śladów
    przestępstwa bądź też nie można ustalić jej tożsamości.
    Art. 253. § 1. Środek zapobiegawczy należy niezwłocznie uchylić lub
    zmienić, jeżeli ustaną przyczyny, wskutek których został on
    zastosowany, lub powstaną przyczyny uzasadniające jego uchylenie albo
    zmianę.

    tożsamość ustalono, to co ukradziono znaleźli (za wyjątkiem 10zł),
    chyba już zdążyli porobić zdjęcia więc o ryzyku zatarcia śladów
    przestępstwa też nie może być mowy a ciężko jest uciec z kraju nie
    posiadając paszportu

    odnośnie tymczasowego aresztowania:

    Art. 259. § 2. Tymczasowego aresztowania nie stosuje się, gdy na
    podstawie okoliczności sprawy można przewidywać, że sąd orzeknie w
    stosunku do oskarżonego karę pozbawienia wolności z warunkowym
    zawieszeniem jej wykonania <ciach>

    z tego wynika że prokurator bredził, znaczy bajki opowiadał aby
    wymusić zeznanie strasząc gostka

    czy prokurator podczas wykonywania czynności służbowych jest
    wyłączony spod prawa ???

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w
    celu zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub
    znoszenia, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    --
    futszaK
    Pl-Plus 601061867 Pl-Idea nie żyje POTS (59)8339018