eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymóg przedstawienia/oddania paragonu? › Re: Wymóg przedstawienia/oddania paragonu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!i
    ndigo.octanews.net!news-out.octanews.net!mauve.octanews.net!nx02.iad01.newshost
    ing.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-
    spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 7 Feb 2011 14:14:21 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wymóg przedstawienia/oddania paragonu?
    In-Reply-To: <k...@c...fuw.edu.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1102071357430.2676@quad>
    References: <k...@c...fuw.edu.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1297084522 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2492 83.15.167.123:61215
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:668070
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 6 Feb 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Czy zgodne z prawem jest warunkowanie przedstawieniem/oddaniem
    > paragonu zwrotu pieniędzy za niezrealizowaną usługę, w sytuacji gdy
    > przyczyna niezrealizowania leży po stronie sprzedawcy, a fakt zawarcia
    > umowy/opłacenia jest bez wątpliwości udokumentowany innymi dowodami?

    IMVHO nie, o ile jesteś w stanie wykazać *tę* *konkretną* usługę.
    Jeśli usługa jest "nieoznaczona", widzę problem.

    > No dobrze, skonkretyzuję - chodzi o bilety do teatru, przedstawienie
    > odwołane, bilety do teatru X sprzedaje kasa teatru X i nikt inny.

    Popatrz tak.
    Jeśli bilet był na miejsce nr 45 i to pamiętasz lub wynika
    jasno z "kwitu" (np. było w lub wynika z treści opisu przelewu,
    w tym automatycznego), to wskazując iż dowód zapłaty dotyczy
    biletu na miejsce nr 45 powinieneś dostać pieniądze z powrotem.
    Za pokwitowaniem odebrania wpłaty *za bilet na miejsce 45*.
    I jeszcze dopisałbym Ci (na miejscu wystawcy) w roli ostrzeżenia
    (za podanie nieprawdziwych danych) kilka groźnych paragrafów z KK :)
    (wyłudzenie i oszustwo).
    Jak chcesz pieniędzy za *JAKIŚ* (nieoznaczony) bilet, to sorry,
    nie jesteś w stanie zapewnić że ktoś inny nie przyniesie tego
    właśnie biletu. Z żądaniem zwrotu zapłaty.

    > Z podobnej beczki - jakie kwity powinienem oddać/dostać, jeśli z
    > takich czy innych powodów oddaję towar i dostaję zwrot pieniędzy za
    > JEDNĄ Z WIELU pozycji na paragonie?

    IMHO od powodu zależy, czy kopię paragonu z prośbą o adnotację
    że oryginał zwracasz (ze wskazaniem co zwrócono a co zostało)
    powinieneś przynieść w zębach, czy też możesz wymagać od
    sprzedawcy ("czegoś" na potwierdzenie) :)
    Np. przy "konsumenckiej niezgodności" sprzedawca odpowiada
    za towar, więc to on powinien wydać *jakiś* dowód na zakup
    pozostałego towaru, ale przy "konsumenckim odstąpieniu
    od sprzedaży na odległość" zapisano że "strony powinny
    sobie wszystko (!) zwrócić", więc to Twój interes aby dostać
    kopię na resztę (i jak wysyłkowo, to już na własny koszt
    dosłanie *po* zwrocie, wraz ze "zwrotem" kończą się obowiązki
    sprzedawcy).


    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1