eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymiana wadliwego towaru na powystawowy. › Re: Wymiana wadliwego towaru na powystawowy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.m10r2.
    onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "M." <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana wadliwego towaru na powystawowy.
    Date: Mon, 19 Sep 2011 23:32:01 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 44
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <7...@n...onet.pl>
    References: <j55c4u$4oa$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.m10r2.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1316467922 25066 213.180.150.14 (19 Sep 2011 21:32:02 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Sep 2011 21:32:02 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.168.106.29, 10.174.28.58
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0.2) Gecko/20100101
    Firefox/6.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:688343
    [ ukryj nagłówki ]

    > M. wrote:
    > >> Nie musisz się martwić - naprawią ci ten egzemplarz który masz.
    > > Zakładamy, że usterka jest nienaprawialna i nie pytajcie co się zepsuło ylko
    > > przyjmijcie takie założenie.
    >
    > oczywiscie ze jest naprawialna, wymienia co trzeba w serwisie
    >
    > > Druga sprawa, że w piśmie będzie wyraźne wskazanie,
    > > że chcę wymiany na nowy
    >
    > jak ma to zrobic skoro ich nie ma?
    >
    > > (na tym etapie to konsument decyduje, czy chce naprawiać, czy nowy sprzęt).
    >
    > artykul 8 punkt 1
    > "[..]chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych
    kosztów."
    >

    Sprawa wygląda tak - na etapie produkcji wsadzono do kartonu nie ten laptop co
    trzeba. Opakowanie oryginalnie zapieczętowano na etapie produkcji, także nie ma
    opcji, że go ktoś podmienił. Albo pomyliła się maszyna produkująca sprzęt, albo
    osoba biorąca udział w produkcji. Jedyną opcją jest wymiana laptopa na ten,
    który powinien się znaleźć w pudełku, ale w sklepie została już tylko jedna
    sztuka i na wystawie, a ja jej bardzo nie chcę. Czy mogę cokolwiek zdziałać, czy
    jakieś prawo pozwala mi na wymuszenie, żeby sklep sprowadził z głównego
    magazynu, nowy oryginalnie zapakowany sprzęt? Czy mogą mi wcisnąć używkę z
    wystawy, a ja nie mam nic do powiedzenia?

    Druga sprawa, dziś złożyłem u nich reklamację powołując się na ustawę i
    niezgodność towaru z umową kupna-sprzedaży. Póki co kierownik sklepu wysłał
    tylko zapytanie do centrali, jak tą sprawę rozwiązać, ale w sumie podpisał mi
    kopię mojego pisma, że je przyjął. W piśmie jest powołanie się na ustawę oraz
    żądanie wymiany na oryginalnie zapieczętowany produkt, bądź zwrot gotówki.


    Kurczę, trochę kasy wydałem, sprzęt mi potrzebny (ten który mam nie spełnia
    moich wymagań i nie nadaje się do zadań, które muszę na nim wykonywać) i pewnie
    parę tygodni teraz będzie przepychanek. Jeśli możecie udzielić mi jakiś
    wskazówek, na co się kategorycznie nie godzić i jak sprawę pozytywnie rozwiązać
    to będę kontent ;)

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1