    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymeldowanie-proszę o poradę.
    Date: Fri, 1 Jun 2007 12:40:02 +0200

    On Fri, 1 Jun 2007, robert wrote:

    > A po jakim czasie może nas wymeldować ?

    Jak "były zameldowany" jest dostępny to IMO dość sprawnie.

    > 6 miesięcy po stwierdzeniu nieobecności w domu ?

    Natychmiast po wyprowadzce zacząć i skończy się IMO szybciej
    niż myślisz, dostaniesz pytanie (poparte papierem do podpisania)
    o stan faktyczny, ze standardowym pouczeniem ile lat odsiadki
    przysługuje za poświadczenie nieprawdy ;)
    Którą wersję podpiszesz?
    Nie bierzesz pod uwagę, że zmieniający m-ce zamieszkania ma
    obowiązek SAMEMU się wymeldować, więc urząd ma podstawy do
    pytań.
    Co innego, jak ktoś ma "wszystko gdzieś" (bo wyjechał za granicę
    albo podobnie) i co innego jak CHCE mieszkać w danym miejscu.
    IMO - dopóki by mieszkać w tamtym lokalu to oczywiście nie
    ma problemu (oprócz awantur jak rozumiem :]).
    Ale nie mieszkać, nie uciec przed urzędem i zostać zameldowanym
    się nie da.

    > Czy przychodzi ktoś z Urzędu i stwierdza ten fakt ?

    Mam doświadczenia tylko z wymeldowaniem osoby o "nieustalonym
    miejscu pobytu" - urząd przeprowadzał m.in. procedurę z wysłaniem
    korespondencji na adres zameldowania. Na pewno trwa to dłużej
    niż w przypadku kiedy były zameldowany jest pod ścianą: skłamać
    (i narazić się na odpowiedzialność karną) czy potwierdzić ze
    jednak już tam nie mieszka.
    W razie sprzecznych zeznań stron być może UM przeprowadzi wizję
    lokalną, tzn. spyta sąsiadów kto tam w końcu mieszka :|

    pzdr, Gotfryd