    From: AmtoPm <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłączenie sędziego kpk
    Date: Thu, 22 May 2008 13:29:37 -0700 (PDT)

    On 22 Maj, 21:44, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > AmtoPm pisze:
    >
    > [ciach ...]
    >
    > A czemu nie zmierzysz się z "rzeczywistością" czyli z tym czy jesteś
    > winny czy nie?
    > Jak sens ma "grzebanie" w kpk i "szukanie problemów procesowych". Nawet
    > jeśli uda ci się coś znaleźć, to i tak tylko przedłuży to postępowanie,
    > a prędzej czy później dojdzie do rozstrzygnięcia merytorycznego. Lepiej
    > skupić się na meritum.
    > I nie tylko nie pisz mi tu o "prawie do obrony" ... bo w to że w twoim
    > wypadku to jest problem nie wierze.

    W pełni się zgadzam, że rozstrzygnięcie tak czy inaczej będzie.
    Wygrałem postępowanie cywilne o ochronę dóbr w I instancji, wszystkie
    zarzuty zostały oddalone (oczywiście się odwołali).
    Jednak w postępowaniu kpk ewidentnie mam nieprzychylny skład
    orzekający, wynika to też z tego że zadawałem bardzo dużo pytań
    oskarżycielom prywatnym-świadkom. I świadkowie byli wzywani po kilka
    razy. Druga strona ma najlepsze krajowe kancelarie, ja mam adwokata z
    urzędu, którego na oczy nie widziałem, zawsze aplikanci.

    Podczas postępowania ławnik zadała mi pytanie czy czytałem taki raport
    jak (i tu wymienia jaki). To jest quasi raport który w pewien sposób
    odnosi się do sprawy. Jednak tego "raportu" nie było w aktach sprawy,
    nawet oskarżyciele go nie przedstawili - moim zdaniem za bardzo
    wyglądał na "płatną produkcję". Okazuje się więc że ławnik robi własne
    dochodzenie... Pytanie które zadała nie zostało ujęte w protokole,
    sędzia przewodnicząca dała reprymendę ławniczce ale na ucho i ta się
    wycofała. Jednak pytanie było i mam je nagrane (nagrywam wszystkie
    postępowania).
    W filmach anglosaskich można spotkać sytuacje jak izoluje się ławników
    ma czas postępowania, by się nie sugerowali opiniami w mediach, etc.
    Tutaj ławniczka prowadzi własne dochodzenie i jeszcze zadaje pytanie o
    "dowód", którego się doszukała, a którego nie ma w aktach....
    Moim zdaniem powinna być wykluczona i to przez przewodniczącą. Ale
    skoro nie została wykluczona to chyba warto złożyć taki wniosek skoro
    mam pewność że jest stronnicza. W pewien sposób to także zarzut do
    przewodniczącej że nie podjęła wykluczenia "z urzędu".