  • Data: 2009-11-16 14:40:48
    Temat: Re: Wylaczenie rekojmi na Allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek pisze:
    > Kiedyś dyskutowaliśmy tutaj[1] o wyłączeniu rękojmi przedmiotów
    > używanych sprzedawanych na Allegro (co wynika z kc 558). Zauważyłem
    > jednak, że od jakiegoś czasu Allegro zabrania wylaczania
    > odpowiedzialnosci z tytuly rekojmii (art.7 pkt.7 regulaminu).
    >
    > No i lekko zgłupiałem bo kc dopuszcza, Allegro zabrania w efekcie czego
    > sprzedajac stare i uszkodzone rzeczy de facto jestem zmuszany do
    > dwuletniego za nie gwarantowania...

    Po pierwsze - nie dwuletni, tylko roczny.

    Po drugie: nie do gwarantowania, tylko do odpowiadania za wady
    tkwiące tylko w momencie zakupu

    Po trzecie: mamy tutaj ciekawe zagadnienie - czy ustalenia między
    stronami są mniej ważne od regulaminu allegro? I co z transakcjami w
    relacji firma-konsument, gdzie odpowiedzialność z tytułu rękojmi wyłącza
    ustawa.

    Można się spierać na ten temat długo, a odpowiedź i tak przyniósłby
    tylko dyskutowany już PROCES POKAZOWY :)

    --
    Liwiusz