eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWyłączenie lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu z majątku wspólnego › Re: Wyłączenie lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu z majątku wspólnego
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyłączenie lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu z majątku
    wspólnego
    Date: Tue, 2 Oct 2007 13:18:15 +0200

    On Tue, 2 Oct 2007, Kuba wrote:

    > Załamuję ręce ja widzę takie pytania.

    A ja, jak widzę takie odpowiedzi :O
    Znaczy Twoja odpowiedź była rzeczowa, tylko sugestia końcowa właśnie
    taka, jak teraz wyraziłeś w odpowiedzi - IMO błędna:

    > Jasne, że mogą

    Mogą coś, bo było WE WSPÓLNOCIE MAŁŻEŃSKIEJ tak ni stąd ni zowąd
    wyłączyć do majątku odrębnego??
    Zwykłą pisemną umową?
    Aby na pewno?
    To co robi zastrzeżenie z komentarza "ich majątkami" (a więc nie
    ich majątkiem wspólnym, który jest JEDEN, w odróżnieniu od majątków
    odrębnych, rzeczywiście występujących w liczbie mnogiej) z wyraźnym
    powołaniem się przez komentatora, iż nie może to naruszać zakazu
    z art. 35?
    Zajrzałeś do tego KRiO, co tam w "35" napisali?
    :)

    Może podsunę? ;)

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-rodzinny-i-
    opiekunczy-1_2_24.html
    +++
    Art. 35
    W czasie trwania wspólnoœci ustawowej żaden z małżonków nie może żšdać
    podziału majštku wspólnego. Nie może również rozporzšdzać [...]
    ---

    Podtrzymujesz swoją tezę?

    > i nie potrzebna jest do tego forma aktu notarialnego.

    Właśnie to ostatnie nie jest dla mnie jasne, mianowicie czy
    "ograniczenie wspólności" w art.47 pozwala wyłączyć zakaz z art.35,
    czy dotyczy tylko przyszłych powiększeń majątku.
    Tak czy siak, właśnie tam (art.47) jest wymagany... akt notarialny!
    Ale podejrzewam, że dla *już* wprowadzonych do majątku wspólnego
    rzeczy odpowiedź jest w ogóle negatywna.
    Dobrze gadam?

    pzdr, Gotfryd