eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWyłączenie lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu z majątku wspólnego › Re: Wyłączenie lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu z majątku wspólnego
  • Data: 2007-10-04 08:18:38
    Temat: Re: Wyłączenie lokatorskiego spółdzielczego prawa do lokalu z majątku wspólnego
    Od: a22b <a...@n...ma.takiej.domeny.w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za odzew!

    Z tego co zrozumiałem jesteś zdania, że prawo do lokalu nie jest
    nieruchomością i jeśli nie jest jedynym składnikiem majątku wspólnego to
    _oświadczenie_ (zrzeczenie się) jednego z małżonków pozwoli na ważne
    wyłączenie tego prawa z majątku wspólnego i przekazanie drugiemu małżonkowi.

    Szczerze mówiąc nie widzę tutaj związku z art. 35 kro - bo tam jest mowa
    o jakimś żądaniu i kojarzy mi się to z działaniem wbrew czyjejś woli, a
    w tym przypadku występuje zgoda pomiędzy małżonkami co do sposobu
    załatwienia tej sprawy. Jednak nie jestem prawnikiem i mogę słowo
    "żądanie" rozumieć zupełnie niewłaściwie.

    Nadal nie jest dla mnie jasne czy następnie po "wykupieniu" od
    spółdzielni takiego lokalu będzie on własnością jednego z małżonków czy
    wejdzie do majątku wspólnego.

    Pozdrawiam,
    --
    a22b<m.o.n.k.e.y>op.pl