    From: "Flowera" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykupywanie mieszkan spoldzielczych
    Date: Wed, 6 Nov 2002 14:19:35 +0100

    > Dostalam e maila ze spoldzielni, ze jest to zupelnie nie mozliwe czyli, ze
    > ogole na razie
    > nie mozna wykupywac mieszkan od spoldzielni.
    > Czy wiecie cos moze o tym ?

    Chcesz to wykupić jako lokatorskie mieszkanie własnościowe czy odrębną
    własność spółdzielczą?

    A jak jest miedzy tym roznica? bo za bardzo nie rozumiem myslalam ze jest
    to jednoznaczne jesli mam mieszkanie spoldzielcze i chce je po prostu
    wykupic od spoldzielni
    na moja wlasnosc

    ZTCW. to spółdzielnia partycypuje w kosztach wymiany okien - o ile te, które
    masz obecnie do takiej wymiany się kwalifikują (czyli są nieszczelne, itd.)
    Stwierdza to odpowiednia komisja wydelegowana przez spółdzielnię - po
    wydaniu
    pozytywnej opinii powinnaś dostać zwrot kosztów do wysokości ceny
    standardowych
    drewnianych okien i "standardowej" robocizny. Nie jest to dużo (na pewno nie
    wystarczy na zakup porządnych okien), ale zawsze coś.

    Jest jedno ALE: mogą stwierdzić, że tylko niektóre okna kwalifikują się
    do wymiany i wtedy tylko za te okna Ci "zapłacą", reszte wymieniasz
    całkowicie
    na własny koszt. Ponadto mogą zakwestionować zwrot kosztów w sytuacji, gdy
    np. nowo wstawione okna choćby minimalnie różnią się wymiarami od tych,
    które były przedtem - temat warto rozpoznać dokładniej, choćby pytając
    osoby z sąsiedztwa, które okna wymieniały.

    Mam nadzieje ze wszystkie bo wieje z nich strasznie a u mnie w pokoju
    mimo drzwi zamknietych jest ... przeciag

    pozdrawiam
    flowerka