  • Data: 2008-06-08 10:11:39
    Temat: Re: Wykup mieszkania zakładowego
    Od: "Pablo C!" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson pisze:
    > Starać się można.
    > Ale mieszkanie jest własnością zakładu który nie musi ci go sprzedawać,
    > ani taniej, ani po normalnej cenie.

    Otóż sprawa wygląda następująco: zakład poprawczy, do którego należało
    pobliskie osiedle, wybudowane w latach 70' dla nauczycieli, przekazał
    owe mieszkania starostwu powiatowemu i są one teraz przygotowywane do
    wykupu przez mieszkańców z zachowaniem preferencyjnych cen.

    Osoba chcąca wykupić mieszkanie, a w której sprawie pytam, była
    nauczycielem i pracowała w tym zakładzie ponad 20 lat i użytkuje
    przyznane jej niegdyś przez zakład mieszkanie od 30 lat.

    W latach 70' osoba ta wybudowała we Wrocławiu mieszkanie (dom w
    zabudowie szeregowej), ale w następstwie pewnych okoliczności nie
    mieszka w nim od 38 lat (jest wraz z byłą żoną, która użytkuje ten lokal
    wraz z córką i jej rodziną, formalnie współwłaścicielem mieszkania i
    działki).

    I teraz po takim nakreśleniu sprawy ponawiam pytanie: czy będąc
    formalnie współwłaścicielem mieszkania (tak jak w powyższym przypadku),
    w którym tak naprawdę nie mieszka się od prawie 40 lat, i jednocześnie
    użytkując od 30 lat mieszkanie zakładowe, które w niedługim czasie jest
    szykowane do sprzedaży przez starostwo powiatowe po preferencyjnych
    cenach, można starać się o jego wykup po takich właśnie cenach. Czy
    istnieje jakaś ustawa, która zabraniałaby wykupu użytkowanego mieszkania
    po preferencyjnej cenie, w przypadku kiedy zainteresowany zakupem ma
    tytuł prawny (współwłaściciel) do innego mieszkania?

    Czytałem USTAWĘ z dnia 15 grudnia 2000 r. (o zasadach zbywania mieszkań
    będących własnością przedsiębiorstw państwowych, niektórych spółek
    handlowych z udziałem Skarbu Państwa, państwowych osób prawnych oraz
    niektórych mieszkań będących własnością Skarbu Państwa), ale nie
    doszukałem się żadnych przepisów, które wykluczałyby taki wykup.
    Jednakże chciałbym się jeszcze poradzić Was - może ktoś słyszał o
    podobnym przypadki i może coś poradzić.