    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykorzystanie / kradzież cudzej oferty
    Date: Thu, 20 Oct 2005 23:26:48 +0200

    Użytkownik "Mirek Maruszewski" <m...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:op.syyqzi0brjk54r@kk-41bf7.cyprys.dyn.pl...

    > Logo i dane teleadresowe w stopce, odręczny podpis na końcu oferty -
    > chyba wystarczy na dowód, iż to ja jestem jej autorem :D ? Kopia
    jest u
    > mnie, u Pana X i jeszcze jednej osoby z instytucji Pana X.

    Oczywiście że wystarczy. Pytanie, jak dowieść, że ta oferta powstała
    zanim genialni informatycy zrobili wg. niej stronę? Ani Pan X, ani
    jego pracownik pewnie przed sądem nie będą skorzy do wypowiedzi w tej
    sprawie. Tak więc by temu zapobiec poszedł bym z kopią oferty do
    notariusza i zażąda potwierdzenia na niej daty. Kosztuje to kilka
    złotych.

    Możesz zastosować wybieg i wysłać pismo do Pana X z prośbą o
    ostateczną odpowiedź, czy Twoją ofertę przyjdą, czy odrzucił. Mniejsza
    o odpowiedź. Jeśli odpowie i nie wyrazi zdziwienia, to dowód na to, że
    oferta była.

    > Hmmm.. ale cóż zrobić z gościem, który bezczelnie wykorzysta moją
    ofertę?
    > W poprzednim poście nie dodałem, iż w pewnym stopniu znam pana X
    (nie jest
    > moim kolegą - jest to człowiek o wysokim stanowisku i autorytecie).

    Jeśli zrobią to wg. Twojego projektu, to składasz doniesienie do
    prokuratury, bo to przestępstwo. Gorzej, jak opierając się na Twojej
    propozycji zrobią coś podobnego.