    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 25 May 2012 00:32:22 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wygaśnięcie umowy - jaki termin?

    On Thu, 24 May 2012, Nixe wrote:

    > Zatem co wg Ciebie stanowi utratę prawa do lokalu w przypadku sprzedaży
    > mieszkania?

    Odpowiedz na moje pytanie dotyczace wersji, w której najemca
    majacy umowe z telekomem wykupuje lokal.

    Dlaczego ma byc stosowana inna zasada, niż przy zamianie prawa
    własnosci na prawo do użytkowania przez 15 dni?

    > Bo tak się z jakichś przyczyn umówili, dając sobie czas na np. przeprowadzkę.
    > Nie musieli tej klauzuli zawierać w akcie notarialnym. Mogli zawrzeć
    > oddzielną umowę, a do TEPSY były właściciel mógł wysłać tylko kopię aktu

    Pisałem obok - formalnie byłoby to oszustwo.
    Z nikłym prawdopodobieństwem wykrycia, ale ewidentnie podanie
    nieprawdziwych danych.

    > i co więcej - kto i w jaki sposób to sprawdzi?

    Prawdopodobnie nikt.
    Ale przypadki nieprawdopodobne chodza po ludziach :]

    > A w opisywanej sytuacji tym bardziej nie ma to znaczenia, bo daty różnią
    > zaledwie dwoma tygodniami. Niezależnie więc od tego, czy przyjęto datę 1
    > marca czy 15 marca, to umowa już dawno powinna była wygasnąć.

    Tego nie podważam.

    > Może po prostu prawem do przebywania w lokalu?

    Przecież to JEST prawo do lokalu.
    Czy sugerujesz, że prawo do lokalu musi być wyłaczne i nieograniczone?
    (będę wnioskował o przepis :))

    > Czy jeśli pozwolę moim znajomym mieszkać w moim mieszkaniu przez 2 tygodnie
    > wakacji, to nabywają oni automatycznie prawa do mojego mieszkania?

    Tak, na dwa tygodnie.
    W sposób niewyłaczny i ograniczony.

    > Tak tylko pytam ...

    Pytanie wydaje mi się retoryczne, ale z przezornosci odpowiedziałem ;)

    pzdr, Gotfryd