    Date: Thu, 24 May 2012 22:09:56 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wygaśnięcie umowy - jaki termin?

    W dniu 24.05.2012 21:27, Nixe pisze:

    > Wybacz Holmesie, ale Ciebie tym bardziej nie rozumiem ;-)
    > "Da się wyegzekwować" - co i komu?

    Co = możliwość zerwania umowy bez ponoszenia konsekwencji
    lojalnościowych (kara umowna itd...). Komu = abonentowi TPSA.

    > Co masz na myśli w kontekście opisywanej sytuacji?
    > Podobnie jak "zmiana tytułu do lokalu" - co przez to rozumiesz w tym
    > konkretnym przypadku i czym to się różni od "utraty prawa do lokalu"?

    No właśnie to jest to, nad czym Gotfryd się zastanawia.

    Innymi słowy - jeżeli mieszkam w lokalu z tytułu najmu, potem od
    wynajmującego kupię to mieszkanie, więc od momentu zakupu mieszkam tam z
    tytułu własności, to czy mogę skutecznie (*) pójść do TPSA i powiedzieć
    "utraciłem prawo najmu do lokalu, umowa nieważna, proszę oto livebox, do
    widzenia"

    (*) skutecznie - tj że TPSA nie zakwestionuje mojej interpetacji, a jak
    zakwestionuje, to sąd jej nie poprze.

    > Jeśli niczym, to powyższe Twoje zdanie jest nielogiczne, bo zadajesz
    > pytanie czy spełnienie warunku A może spowodować coś, co przysługuje w
    > przypadku spełnienia warunku A.
    >
    > W regulaminie TEPSY wyraźnie napisano, że umowa wygasa na skutek utraty
    > tytułu prawnego do lokalu, więc nie rozumiem, co tu jeszcze komplikować
    > (a co właśnie obaj czynicie)

    No komplikacją jest to, czy utrata jednego tytułu spełni skutecznie (*)
    w/w zapis z regulaminu, czy raczej musi to być utrata tytułu "w ogóle".

    p. m.