  • Data: 2012-05-24 21:39:54
    Temat: Re: Wygaśnięcie umowy - jaki termin?
    Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-24 20:07, m pisze:

    > Ale data sprzedaży lokalu != data utraty prawa do lokalu.

    Zatem co wg Ciebie stanowi utratę prawa do lokalu w przypadku sprzedaży
    mieszkania?

    > Zauważ, że w umiowie sprzedaży była mowa o tym że sprzedający może w
    > mieszkaniu mieszkać jeszcze 15 dni po sprzedaży.

    Bo tak się z jakichś przyczyn umówili, dając sobie czas na np.
    przeprowadzkę. Nie musieli tej klauzuli zawierać w akcie notarialnym.
    Mogli zawrzeć oddzielną umowę, a do TEPSY były właściciel mógł wysłać
    tylko kopię aktu i jego data, jako data zbycia mieszkania, byłaby dla
    TEPSY wiążąca.
    TEPSY nie obchodzi, czy on tam jeszcze pomieszka 1 dzień po sprzedaży
    czy w ogóle nie będzie już mieszkał, czy może nowy właściciel pozwoli mu
    przyjechać po miesiącu na tydzień i dopiero wtedy spakować swoje rzeczy.
    Jakie to ma znaczenie i co więcej - kto i w jaki sposób to sprawdzi?

    A w opisywanej sytuacji tym bardziej nie ma to znaczenia, bo daty różnią
    zaledwie dwoma tygodniami. Niezależnie więc od tego, czy przyjęto datę 1
    marca czy 15 marca, to umowa już dawno powinna była wygasnąć.

    > Czymże to jest niż prawem do lokalu?

    Może po prostu prawem do przebywania w lokalu?
    Czy jeśli pozwolę moim znajomym mieszkać w moim mieszkaniu przez 2
    tygodnie wakacji, to nabywają oni automatycznie prawa do mojego mieszkania?
    Tak tylko pytam ...

    N.