    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wychowanie przez pracę
    Date: Fri, 1 Jul 2005 23:41:05 +0200

    news:da4bvp$4ii$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Tutaj nie dojdziemy do wspólnego stanowiska.

    Wiec poprzestańmy na odmiennym. Zresztą przyznam Ci, że tak sie trochę
    droczyłem. Nie jestem pewien, jak by do tego podszedł sąd. Ale chciał
    bym widzieć minę owego dyrektora po otrzymaniu tych rachunków. :-)

    > Mówiłeś o przestępstwie z art. 228 paragraf 4 kk - u mnie teza 40 w
    tym
    > komentarzu brzmi: "Przestępstwo typu kwalifikowanego, określone w art.
    > 228 § 4, może być popełnione umyślnie tylko z zamiarem bezpośrednim.
    > Przesądza o tym podmiotowy charakter znamienia kwalifikującego -
    > "uzależnia" wykonanie czynności służbowej". Ty zacytowałeś tezy 38-39.
    > Pomijanie niekorzystnych dla siebie fragmentów to niesportowe
    zachowanie ;)

    Bo moim zdaniem nie ma związku z naszym problemem. Wydaje mi się, że
    poza sporem pozostaje, że dyrektor celowo uzależnia wydanie świadectwa
    od wykonania pracy. Nie jest to przecież zamiar ewentualny polegający na
    tym, że dam im później, może akurat niektórzy przyjdą i pokopią trawnik.
    A do tego odnosi się moim zdaniem ów fragment. Po prostu celowe musi być
    uzależnienie wykonania czynności.