  • Data: 2005-07-01 20:34:42
    Temat: Re: Wychowanie przez pracę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:da49ac$hd1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To może wskaż ten przepis prawa cywilnego który jest tak automatyczny,
    > że stosuje się nawet do stosunków nie cywilnoprawnych.

    Taż napisałem wcześniej - art. 628 kc - zdanie drugie i trzecie.

    > Problem tylko w zamiarze dyrektora. O nie działał w celu osiągnięcia
    > korzyści majątkowej tylko w celach wychowawczych. Zamiar w art. 228
    > paragraf 4 kk nie może być ewentualny - musi być bezpośredni.

    Bez przesady. Nie widzę żadnego problemu z wykazaniem, że dyrektor co
    najmniej się godził na to, że szkoła osiągnie korzyść materialną z pracy
    uczniów. A to już wystarczy, by uznać że miał zamiar bezpośredni. Taż
    wymuszenie darmowej pracy zawsze wiąże się z korzyścią dla osoby, dla
    której ową pracę świadczymy.

    > Jakby ktoś był moim zwierzchnikem w wydziale komunikacji to musiałbym
    > robiąc wszystko co wynika z kodeksu pracy, regulaminu pracy, zakresu
    > obowiązków, umowy o pracę - a tam zazwyczaj jest również wykonywanie
    > poleceń przełożonych.

    Ależ oczywiście. Z jednym wyjątkiem. nie możesz uzależnić wydania mojego
    prawa jazdy od świadczenia tej pracy. możesz mnie za odmowę zamiatania
    zwolnić dyscyplinarnie albo inaczej ukarać. Ale prawo jazdy masz mi
    wydać.