  • Date: Thu, 17 Sep 2009 22:30:42 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wszyscy taksówkarze to GPSowi piraci?

    Liwiusz pisze:

    > Cena końcowa niespecjalnie zależy od kosztów, tylko bardziej od tego,
    > ile konsument jest w stanie dać.

    Sęk w tym, że w przypadku M$ (i nie tylko) cena jest duuuuuuuuużo wyższa
    niż to, co konsument jest w stanie dać - gdyby było inaczej, tak zwane
    piractwo byłoby zjawiskiem statystycznie pomijalnym.

    [ciach]

    > Takie liczenie kosztów + marży przypomina mi pomysły z kręgów radia
    > Maryja - kilka lat temu - aby przy cenach w sklepach podawać koszt
    > wytworzenia danego produktu "plus uczciwa marża".

    Tutaj bardziej chodzi o to, że M$ (i nie tylko) ostro zawyżają ceny, nie
    dają możliwości testowania przez zakupem i stosują praktyki pokrewne z
    taktyką handlarzy narkotyków czających się pod gimnazjami - "prezenty" z
    ich oprogramowania "wartego" miliony dla szkół, a potem dzieciaki nie
    mają pojęcia, że może istnieć coś innego albo są już na tyle
    przyzwyczajeni, że nie chcą się przestawiać.