  • Data: 2010-01-28 09:17:02
    Temat: Re: Wszyscy jesteśmy przestępcami?
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 28, 9:57 am, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > Tyle, że celowe jest w KW, a tu nic nie napisano o celowości.

    > No ale tu nic nie napisano o tym. W KW napisano, że do 250 jest
    > wykroczenie i ma być celowe. A tu nie.
    >
    > Podsumujmy:
    >
    > a) celowe do 250: wykroczenie i przestępstwo

    Jeden czy nie moze byc i wykroczeniem i przestepstwem.

    > b) niecelowe do 250: przestępstwo
    > c) celowe powyżej 250: przestępstwo
    > d) niecelowe powyżej 250: przestępstwo
    >
    > gdzie źle rozumuję?

    Praktycznie wszedzie. Kodeks karny najlepiej czytac w ukladzie czesc
    ogolna + wlasciwy przepis ze szczegolowej. Jak ktos nie zna czesci
    ogolnej to powinien sobie dla wlasnego dobra darowac interpretowanie
    czesci szczegolowej. Podstawowa rzecz - zniszczenie rzeczy to
    wystepek, wystepek mozna popelnic umyslnie. Nieumyslny wystepek jest
    karany jedynie kiedy ustawa wyraznie tak mowi - art. 8 KK. Zeby byla
    mozliwosc ukarania kogos za nieumyslne przestepstwo musialby byc
    przepis np. "Kto nieumyslnie cudza rzecz niszczy". Skoro przepis 288
    KK nigdzie nie mowi o nieumyslnosci karane jest tylko umyslne
    niszczenie rzeczy cudzej.