  • Data: 2003-01-14 23:57:07
    Temat: Re: Wspolwlasnosc drogi dojazdowej
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Francik Kopytko" <f...@r...net> napisał w wiadomości
    news:emt10b.od1.ln@serwer...
    > Czytalem orzeczenie SN na temat wspolnej drogi dojazdowej do dzialek.
    > Na tej drodze projektowana jest siec np. wodociagowa, droga jest
    > wspolwlasnoscia wlascicieli przyleglych dzialek.
    >
    > Wiekszosc wlascicieli wyraza zgode na przeprowadzenie sieci przez ta
    droge,
    > wyrazili ja na pismie w formie umowy.
    > Czy potrzebne jest oswiadczenie tych ktorzy nie wyrazaja zgody(jest ich
    > mniejszosc), czy wystarczy odpowiednie quorum wiekszosci?
    > Niestety nie znam sygantury ani daty orzeczenia SN dotyczacego tej sprawy
    > (chyba 2001r) , moze ktos pamieta?

> [...]

    O ile się nie mylę to nawet jeśli jesteś wyłącznym właścicielem
    nieruchomości to przy budowie infrastruktury tech. starosta może wydać
    decyzję wejścia na grunt i rozpocząć inwestycję jeśli rokowania z
    właścicielem nie przyniosą skutku a po zakończeniu przywraca się stan
    pierwotny a za straty wypłacane jest "słuszne" odszkodowanie. Jest to
    uregulowane przez prawo może jakiś prawnik, starostwo lub nawet geodeta ci
    podpowie o aktach to regulujących bo szczegółów nie znam.

    Andrzej