    From: " 666" <j...@w...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wspólnota mieszkaniowa której nie ma
    Date: Tue, 13 Feb 2007 14:16:49 +0100
    Sender: j...@d...neoplus.adsl.tpnet.pl

    W praktyce to różnie, ryzyko to mogą być zawyżone opłaty za zarządzanie i
    administrowanie (jeżeli zarządza/administruje
    deweloper lub jego znajomki, i nie mylić z "kosztami zarządu nieruchomością wspólną",
    brzmni podobnie, a zupełnie co
    innego oznacza), oraz czasem zawyżone koszty usług zewnętrznych (jeżeli zlecane
    znajomym).
    Do tego może dojśc paraliż w dochodzeniu usuwania wad przez dewelopera z tytułu
    gwarancji bądź rękojmi - formalnie to
    NIE wspólnota ani jej zarząd dochodzi tych roszczeń, lecz poszczególni konkretni
    właściciele, ale w praktyce najłatwiej
    przelać roszczenia na wspólnote i upowaznić zarząd do ich dochodzenia; sami od
    siebie dochodzić nie będą chcieli...
    W każdej chwili uchwałą ponad 1/2 udziałów w nieruchomości sposób zarządu mozna
    zmienić (czyli w praktyce zamiast
    zarządcy ustanowionego pierwszym zawartym aktem notarialnym, powołać 2-3 osobowy
    zarząd złożony z osób fizycznych).
    Dodatkowo każdy właściel może złożyć do sądu wniosek o wyznaczenie zarządcy
    przymusowego, jeżeli istniejący nie spełnia
    obowiązków wynikających z UWL.
    JaC

    > No i powstała, przecież mają piękną tabliczkę na płocie, że teren należy do
    wspólnoty...
    > Tylko żadnych władz nie ma i nie ma też z kim rozmawiać.
    > Czy opisana przeze mnie sytuacja stwarza jakieś zagrożenia?
    > Chodzi raczej nie o teorię a praktykę.
    > Mieszkanie zmienia się przeciętnie 1-2 razy w ciągu życia, kasa olbrzymie
    (przynajmniej dla mnie) nic dziwnego, że
    staram się wszystko sprawdzić.

    It has removed 3072 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!