    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wrak auta a brak OC w trakcie rozliczania szkody
    Date: Mon, 29 Dec 2008 16:48:39 -0600

    Damianos wrote:
    > Witam,
    >
    > Miałem ja sobie auto które ubezpieczone było do 9 grudnia 2008. W
    > między czasie tj. 11 października doszło do kolizji i moje auto
    > zostało skasowane (szkoda całkowita). Dzisiaj udało mi się sprzedać
    > wrak tego auta jednak kupujący zwrócił mi uwagę że mogę mieć problemy
    > że nie ubezpieczyłem auto (OC) od 09.12.2008 do dzisiaj i mogę
    > zapłacić karę - Jestem zaskoczony, faktycznie jest takie prawo w
    > polsce?

    tak. masz mieć OC od chwili kupna auta do momentu jego wyrejestrowania
    w urzędzie komunikacji. Nikogo nie obchodzi, że nie jeździ i nie lata.

    Jaka kara mnie czeka?

    coś zdaje się 500 euro przy braku ubezpieczenia powyżej 3 dni.

    Czy mogę/muszę ubezpieczyć wstecz?

    nie.
    Z tym, że OC tak prosto samo nie wygassa.
    Jeśli miałeś OC do 9 grudnia i go nie wypowiedziałeś, to automatycznie
    masz nową polisę od 9 grudnia w tym samym zakładzie ubezpieczeń. Tylko,
    że po prostu składki nie zapłaciłeś i zakład ma do ciebie roszczenie o
    zapłatę skłdki OC.
    Wypowiadałeś umowę, czy nie? Poprzednia była zapłacona w całości czy nie?

    > Właściwie to już nie jestem właścicielem tego auta, czy mogę poprostu
    > zapomnieć o sprawie czy jednak powinienem ubezpieczyć to auto (cały
    > czas jego stan jest określony jako wrak tj. dowód rejestracyjny został
    > zatrzymany przez policję i wysłany do urzedu komunikacji i transportu
    > w mieście gdzie jestem zameldowany)?

    chowanie głowy w piasek niczego nie załatwia.
    po mojemu polisę masz, i za dwa lata zakłd ubezpieczeń się o składkę
    upomni razem z odsetkami i będzie miał rację.
    W wydziale komunikacji wyrejestruj samochod, wez decyzję o
    wyrejestrowaniu samochodu i z nim do ubezpieczyciela. Dopiero to
    przerwie koniecznosc opłacenia składki i ścigania cię o zapłatę.
    Od 9 grudnia do dnia wyrejstrowania i tak składkę zapłacisz. Lepsze to
    niż kara za brak OC.
    Decyzję o wyrejestrowaniu przechowuj jak talizman.