  • Data: 2009-01-04 22:11:11
    Temat: Re: Wrak auta a brak OC w trakcie rozliczania szkody
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Tomy M. wrote:

    > O to właśnie mi chodziło. Załóżmy że miałeś ubezpieczenie
    > w roku 2008 i jego ważność kończyłą się pod koniec
    > roku 2008 ... to jeżeli NIC NIE ROBIŁEŚ ... to w sierpniu
    > 2009 również masz WAŻNE UBEZPIECZENIE.

    tak (z pewnymi wyjątkami)

    > Dlaczego?
    > Dlatego że firma ubezpieczeniowa uważa że ZALEGASZ IM
    > Z ZAPŁATĄ SKŁADKI UBEZPIECZENIOWEJ na polisę nr .....

    słusznie uważa

    > Nie można komuś ZALEGAĆ ZAPŁATĘ za usługę której nie
    > wykonał.

    to nie jest usługa.

    > Podsumowując, NIEOPŁACONA POLISA jest nadal WAŻNĄ POLISĄ
    > chyba że umowa ubezpieczeniowa została rozwiązana.

    lub się sama rozwiązała

    > Posiadanie dokumentów na dwoód czegoś, to zupełnie
    > inna sprawa, nie ma to ŻADNEGO związku z ubezpieczeniami
    > i czymkolwiek. Posidanie polisy ubezpieczeniowej, podobnie
    > jak posiadanie prawa jazdy jest możliwe do sprawdzenia
    > przez Policję natychmiast i w kazdym miejscu (w Polsce)
    > ... należy nie przyjmować mandatów za brak dokumentów.
    > Policja po to dostaje sprzęt by z niego korzystać, to
    > my podatnicy kupujemy im ten sprzęt.

    ustawa precyzyjnie mówie, że ma się mieć dokumenty przy sobie,.
    Więc mandat jest za brak tychże dokumentów w trakcie kontroli a nie za
    ich brak w ogóle.
    Doradzanie komuś aby w takim przypadku nie przyjmowania mandatów jest
    najgłupsze z możliwych. Narazi się na śmieszność w sądzie grodzkim,
    wyższą grzywnę i koszty postępowania.