  • Data: 2002-11-18 16:02:09
    Temat: Re: Wolność Tomku...?
    Od: "WOJSAL" <w...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pan Bambaryla" <p...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:arafmi$68$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Zastanawiam się nad takim przypadkiem:
    > Montuję sobie w samochodzie karabin maszynowy, który zabija nieuprawnioną
    > do wejścia do niego osobę (włamywacz). Czy mam prawo tak zrobić i uniknę
    > odpowiedzialności za śmierć tej osoby, jeżeli nalepiłem dobrze widoczne
    > ostrzeżenie o poważnym niebezpieczeństwie przy próbie włamania?

    Teoretycznie masz racje. Przynajmniej ja jestem zwolennikiem
    takiego rozwiazania. Rowniez Kosntytucja zapewnia ochrone wlasnosci (art.
    21).
    Co z tego skoro akty prawne nizszego rzedu sa tak skonstruowane,
    ze Ty ... nie mozesz w ten sposob bronic, chronic swojej wlasnosci.

    > Czym ten przypadek różni się ew. od podobnego rozwiązania w domu
    > (bezpośrednie
    > zagrożenie życia jego mieszkańców?)? Czy w Polsce mogę zabić w moim domu
    > włamywacza?

    Mozesz, ale potem okaze sie ze Pan Wlamywacz zostal przez Ciebie
    pokrzywdzony (czy zabity) i predzej Ciebie posadza niz Pana Zlodzieja.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    ICQ: 20466914
    Gadu-Gadu: 311984
    OK: wojsal