  • Data: 2022-12-14 01:23:43
    Temat: Re: Włączenie LGBT+ jest obowiązkiem każdego pracownika IKEA
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-12-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Mon, 12 Dec 2022 20:01:04 +0100, Kviat wrote:
    > "Włączenie LGBT+ jest obowiązkiem każdego z nas". Innego zdania był
    > jednak Tomasz K., wieloletni pracownik IKEA. - Poruszyło mnie to i
    > wzburzyło, bo nie uważam, żeby to było moim obowiązkiem "

    Czy taki obowiązek jest prawnie niedozwolony?

    > W kazdym badz razie zadna skarga od klientow na pracownika nie
    > wplynęła, zeby choc do klientow mowil "wy pedały".

    Jakby wpłynęła to byłoby raczej pozamiatane.

    > Ale inni sa jeszcze bardziej wrazliwi
    >
    > "Rozumiem, że w naszej firmie osoba LGBT ma prawo wyrażać swoje
    > poglądy i przekonania (jest wręcz do tego zachęcana) a katolik już
    > nie? Fajna 'równość'" - napisał "Tomasz".

    Problem jest taki, że żyjemy w pewnej społeczeństwie, której
    koegzystencja opiera się na pewnych uniwersalnych wartościach.
    "Włączenie LGBT+ jest obowiązkiem każdego z nas" Co to oznacza, bo chyba
    nie podejzewasz, że obowiązek sypiania z osobami przeciwnej płci lub
    toleracje na publiczne akty seksualne osób LGBT+? Oznacza to tylko tyle,
    że nalezy te osoby traktować jak każde inne. To są uniwersalne wartosci
    etyczne.

    Czy w firmie naszgo Tomasza osoby LGBT wyrażają swoje opinie, że hetero
    to dewianci, rudzi to debile i potworne zgorszenie, a kobiety zostały
    stworzone do pracy w kuchni, czego dowodem są krótsze stopy
    umozliwiające bliższe podejście do zlewu?

    Jakby osoby LGBT wygłaszały takie opinie to reakcja ikei byłaby (powinna
    być) inna niż w przypadku Tomasza?

    > No ale tak to jest, ze prawo decyduje, bo inaczej to
    > "jak Kali ukrasc krowę, to dobrze".

    MZ jesli wartosci, z którymi identyfifkuje się firma są operta na
    przyjetych wartościach społeczno-prawnych to może sobie nie zyczyć
    pracownika, który otwarcie manifestuje wartosci przeciwne. Co innego
    jakby zatrzymał je dla siebie, ale on postanowił zrobić z tego manifest,
    czyli de facto przeciwstawił sie polityce firmy.

    Czy bedac zadeklarowanym satanistą, otwarcie głoszącym satanistyczne
    poglądu podczas publicznych dyskusji na formum pracowniczym, a nawet i
    czytającym Harry Pottera, powinienem się dziwić, że mnie wyerdolą z
    Caritasu, czy też powinni mnie tolerować?

    --
    Marcin