  • Data: 2009-09-18 12:37:01
    Temat: Re: Wlaczanie sie do ruchu - omijajacy rowerzysta
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości
    news:h8sqa1$pq8$2@inews.gazeta.pl...

    > Proszę, spróbuj ustawić prawidłowo lusterka. To naprawdę działa. Mam
    > lusterka ustawione tak, że pola widzenia tego w kabinie, tego na lewych
    > drzwiach i tego, co widzę okiem się nakładają - bez kręcenia głową. Nie
    > mam pola widzenia 270 stopni, ale jeśli w lusterku kierowcy widzę tył
    > samochodu, to jego przód już widzę okiem mając głowę skierowaną do przodu.

    Problem jednak istnieje i dlatego zwraca się na niego uwagę na kursach.
    Niemiec podczas szkolenia nie ma prawa zmienić pasa bez obejrzenia się przez
    szybę. Być może to co piszesz działało by przy normalnych przepisowych
    prędkościach. Wtedy teoretycznie przy jeździe z dozwoloną nikt nie powinien
    się zbliżyć.

    > Nie ma sensu się tutaj przekrzykiwać bo sobie nic nie udowodnimy, tylko
    > każdy drugiego będzie uważać za idiotę i zagrożenie na drodze.

    Oczywiście, że kłótnia nie ma sensu. Warto jednak pochylić się nad
    zagadnieniami bezpieczeństwa(w tym martwe pole) opisanymi w literaturze dla
    przyszłych kierowców.

    > Ja sobie lusterka poustawiałem, posprawdzałem kilkakrotnie w praktyce i
    > wiem, że na pasie obok nic nie ma bez kręcenia głową - więc szybciej.

    A ja nie ufam bocznym. Nie są sferyczne. Nie ma to jak bezpośrednie
    spojrzenie przez szybę. Nikt cały czas nie obserwuje przestrzeni z tyłu by
    mieć pewny ogląd.
    neelix
    neelix