eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWjazd samochodem w ludzi. › Re: Wjazd samochodem w pieszych "śmiało pląsających po jezdni niewyłączonej z ruchu" w proteście
  • Data: 2020-10-29 22:31:42
    Temat: Re: Wjazd samochodem w pieszych "śmiało pląsających po jezdni niewyłączonej z ruchu" w proteście
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.10.2020 o 21:17, A. Filip pisze:

    > Pląsający nie spowodowanie katastrofy w ruchu lądowym? ;-)

    Zupełnie teoretycznie, to pieszy korzystający z drogi ma obowiązek
    ustąpić pojazdowi. Co więcej, w tym konkretnym wypadku nie ma jakiejś
    przypadkowości. To nie jest tak, że pieszy przez nieuwagę to robi. Oni
    to celowo robią. Jeśli kierujący potrafi się w sposób bezpieczny przebić
    - a tu tak się stało - to ja bym ukarał te pląsające osoby za
    nieustąpienie pierwszeństwa i tyle. Kierującego, to tylko o tyle, o ile
    spowodował obrażenia.

    Pytanie, jak to się stało, że on się tam w ogóle znalazł, bo - jak już
    pisałem - z reguły wyłącza się ruch. Przypadków przebijania się przez
    demonstrantów już kilka było. Pamiętam filmik, jak TOR sie przez
    rolników na jakimś rondzie przebił przykładowo.

    > Chcącemu (pląsać po jezdni nie wyłączonej z ruchu) nie dzieje się
    > krzywda?
    > Mówiąc super cynicznie: Poważne obrażenia wymagałyby poważnych
    > konsekwencji.

    Moim zdaniem odpowiedzialność karna może tu być połączona tylko i
    wyłącznie ze spowodowanymi obrażeniami, a nie z samym przebiciem się.
    Niestety - bez względu na zasadność tych protestów - wyprowadzający
    ludzi powinni jeszcze wykazać się rozsądkiem i brać pod uwagę również
    prawa i interesy innych niezaangażowanych osób.

    --
    Robert Tomasik