    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wirtualny prezes
    Date: Thu, 10 Dec 2015 11:30:30 +0100

    W dniu 2015-12-10 o 11:20, Marek pisze:

    > Z tego dla wierzyciela nic nie wynika gdy spółka nie ma majątku a prezes
    > jest "kryty". Jak sobie wyobrażasz skuteczną egzekucję (to jest cel
    > pytania) w takim przypadku?

    To już problem wierzyciela, aby myśleć przed, a nie po. Co do zasady
    dłużnikiem wierzyciela jest spółka, a jak liczy na prezesa (na podstawie
    art. 299, a nie na podstawie poręczenia), to świadczy tylko o głupocie
    wierzyciela.

    > Rotfl. Uwielbiam tą grupę :). Sądzisz, że prezes & spółka działający w
    > opisanym przeze mnie scenariuszu pozwoli na coś takiego?

    Każdy ma taką umowę, jaką zawarł. Skoro bez poręczenia, to dłużnikiem
    jest spółka. Skoro bez majątku, to znaczy że wierzycielowi nie zależało
    na związaniu się umową z poważną firmą.

    --
    Liwiusz