    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiosna - dzieciaki z piwem... :\
    Date: Sun, 23 Apr 2006 13:06:03 +0200

    > wszyscy tutaj zaczynali pić alkohol jako 18
    > latkowie bądź w ogóle jeszcze nie pili.

    Ja niby napilem sie pierwszy raz, majac 6 albo 7 lat - na stryszku u ciotki,
    przed komunia, opedzlowalismy z bratem ciotecznym caly sloik wisni w
    likierze i potem rzygnalem ksiedzu na reke przy komunii (o malo sie nie
    dochrapalem ekskomuniki, szatany ostro lataly pod sklepieniem kosciola). To
    jednak nie zmienia faktu, ze swiadomie pierwszy raz siegnalem po alkohol
    dopiero w 16-tym roku zycia i to z powodow "spolecznych" (wyjscia do pubu z
    kolegami z liceum), bo piwo mi nie smakowalo po prostu. Dzis tego zaluje :-)
    Podobnie, jak siegniecia po papierosy ze wzgledow spolecznych w wieku okolo
    17-tu lat.

    > Interesująca teza. A ilu sie stoczy takich, co nie pili piwa w ogóle i
    > zaczeli dopiero po szkole średniej?

    Im czlowiek starszy, tym ma wieksza swiadomosc co do wlasnych popedow w
    strone srodkow uzalezniajacych. Mlody czlowiek, ktory siegnie po jedna
    uzywke, tym latwiej siegnie po druga - mocniejsza. Starszy czlowiek bedzie
    mial juz mechanizmy obronne.

    > Prohibicja w USA czy Rosji bardzo dobitnie pokazała jaki wpływ na ludzi ma
    > ograniczanie dostępu do używek.

    Prohibicja przeciez dotyczyla doroslych, a inna sprawa jest to, ze efekt
    "zakazanego owocu" na pewno przyciagal mlodziez. Tylko ze ta mlodziez, to
    byl margines spoleczny, a nie powszechnie chlejace w bramie ku ogolnemu
    zadowoleniu 15-letnie bractwo ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger