eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWinny czy niewinny a może jednak trochę winny chociaż niewinny › Re: Winny czy niewinny a może jednak trochę winny chociaż niewinny
  • Data: 2011-02-24 06:59:34
    Temat: Re: Winny czy niewinny a może jednak trochę winny chociaż niewinny
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.02.2011 15:47, Johnson pisze:

    > Ale naprawdę nie rozumiem tego co piszesz.

    Czyżby?

    > Cytuje, co według ciebie sędzia powiedział: "bezprawne żądania należy
    > spełniać, bo ich niespełnianie prowadzi do zaogniania sytuacji"
    > Co w tym zdaniu jest nieprawdą ? Przecież to prosty mechanizm
    > psycholgiczny. Nie spełniasz żądań kogoś on się denerwuje i to zaognia
    > sytuację. Każdy psycholog ci to powie. Co tam psycholog, każdy rozsądny
    > człowiek.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2486405/nale%C5%BCy

    należy, należy się <<trzeba, powinno się, wypada>>

    W przepisach jest to zdecydowanie interpretowane jako NAKAZ takiego a
    nie innego postępowania.

    Równie dobrze wysoki (tfu!) sąd może np. uniewinnić gwałciciela, bo
    ofiara była wyzywająco ubrana i uzasadnić to słowami "Nie należy ubierać
    się wyzywająco, bo może to sprowokować kogoś do zgwałcenia."

    > Są "nieuczciwi" sędziowie, nie wiem ilu ich jest i gdzie mieszkają, ale
    > są. Co zadowolony ?

    Nie. Całe to środowisko jest zepsute do szpiku kości. Są pojedyncze
    uczciwe, kompetentne i zaangażowane jednostki, ale to wielka rzadkość.

    > Tylko papież jest nieomylny i zawsze uczciwy.

    ROTFL