eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWindows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer... › Re: Windows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer...
  • Data: 2009-01-15 14:26:13
    Temat: Re: Windows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gklv4o$12k$1@inews.gazeta.pl Maciek C
    <m...@o...pl> pisze:

    > Witam wszystkich grupowiczów! Mam następującą sytuację, mianowcie, jakiś
    > czas temu została założona firma jednoosobowa, zaadoptowano do użytku w
    > firmie mój prywatny domowy komputer. Zakupiłem do niego na fakturę
    > opgrogramowanie, między innymi system windows xp w wersji OEM. Upłynęło
    > trochę czasu, przyszedł czas na zmianę komputera, stary został
    > sprzedany bez oprogramowania, z czystym dyskiem, na poszczególne
    > podzespoły wystawiłem faktury. Teraz zakupiłem nowy komputer i
    > chciałbym zainstalować na nim owego wcześniej kupionego windowsa.
> [...]
    Pamiętam czasy, gdy wersje OEM sprzedawano bez sprzętu, pt - płyta CD,
    książeczka z CoA na okładce, całość w foliowym worku i tyle.
    Najogólniej: instalując taką wersję na zakupionym komputerze "golasie"
    wyprodukowałeś komputer z SO, zaś zakupione oprogramowanie weszło
    nierozerwalnie w skład tego zestawu.
    Jednak w opisanej sytuacji wydaje mi się to nieistotne, bo któż ci udowodni,
    że kiedykolwiek tę windę gdziekolwiek instalowałeś (chyba się nie
    rejestrowałeś?)?

    --
    Jotte