    From: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wilczur pogryzł mi psa...
    Date: Wed, 30 Apr 2003 16:29:37 +0200

    mARO wrote:
    > W planie mam odnalezienie właścicielki wilczura i porozmawianie na temat
    > zwrotu kosztów... Ale .. no właśnie jak to jest od strony prawnej?

    kodeks cywilny:
    Art. 431. § 1. Kto zwierzę chowa albo się nim posługuje, zobowiązany
    jest do naprawienia wyrządzonej przez nie szkody niezależnie od tego,
    czy było pod jego nadzorem, czy też zabłąkało się lub uciekło, chyba że
    ani on, ani osoba, za którą ponosi odpowiedzialność, nie ponoszą winy.

    § 2. Chociażby osoba, która zwierzę chowa lub się nim posługuje, nie
    była odpowiedzialna według przepisów paragrafu poprzedzającego,
    poszkodowany może od niej żądać całkowitego lub częściowego naprawienia
    szkody, jeżeli z okoliczności, a zwłaszcza z porównania stanu
    majątkowego poszkodowanego i tej osoby, wynika, że wymagają tego zasady
    współżycia społecznego.

    KG