  • Data: 2004-10-17 08:55:25
    Temat: Re: Wierzytelność zabezpieczona wekslem
    Od: stern <s...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebol wrote:

    > ok, wyrok zaoczny ale zakładając w terminie sprzeciw a następnie
    > standardowa procedura choroby, zgony, śluby itd - czy terminy będą mogły
    > się ślimaczyć miesiącami z powodu cwaniactwa?

    nie wyrok zaoczny, tylko nakaz zapłaty, to powazna różnica.

    poza tym, jak już go masz to mozesz isc do komornika z wnioskiem o
    zabezpieczenie roszczenia. Jak dłEURznikowi zablokują się pieniądze na
    koncie już w trakcie trwania procesu, to przedłużanie postępowania
    narazi go tylko na większe koszty.

    BTW: To o czym piszesz to nie jest cwaniactwo, tylko umiejętne
    wykorzystywanie przepisów kpc i innych :).

    > a no fakt - rozumiem że można od razu z pozwem o zapłatę wnieść o
    > zabezpieczenie roszczenia np o nieruchomość i będzie ono skuteczne pomimo
    > nieprawomocnego wyroku?

    nie nie nie,

    to o czym piszesz, to wniosek o zabezpieczenie roszczenia ktory mozesz
    zlozyc z pozwem, Sad go rozpatruje etc etc.

    Natomiast, jeśli dostaniesz nakaz zapłaty masz dokładnie ten sam efekt,
    ale bez koniecznosci skladania takiego wniosku

    > tzn klauzule wykonalności dostanę od razu? :>

    nie potrzebujesz jej

    > coś na kształt 777 nie byłoby złe :)

    to chcesz wiecej praw czy mniej????

    Majac nakaz zaplaty z weksla mozesz wiecej niz majac akt z 777 :),
    ludziom to sie jednak nie da dogodzic :)

    > chodziło mi tylko o gwałtowne rozchorowanie dłużnika (wiesz zima szalaje -
    > ehh te katary) ;)

    hmmm, mysle ze w takim wypadku sad sie zdenerwuje i sam zareaguje bo
    koles statystyki psuje :)

    pozdro.

    ja