    From: Dominik & Co <D...@i...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wiara czy niewiara?
    Date: Fri, 19 Jun 2009 07:32:10 +0200
    <h0jn30$qo7$1@inews.gazeta.pl> <h0l6rm$a4$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0mgh9$hpv$2@inews.gazeta.pl> <h0nhrj$bmj$1@inews.gazeta.pl>
    <h0otkg$4lm$3@inews.gazeta.pl> <h0q8mu$lhp$1@news.task.gda.pl>
    <h0qma0$mka$2@inews.gazeta.pl> <h0sl3g$mc6$1@news.task.gda.pl>
    <h0uhkd$6fp$3@inews.gazeta.pl> <h15dn7$hqp$2@inews.gazeta.pl>
    <h167oe$ic6$3@inews.gazeta.pl> <h17a01$5a3$1@inews.gazeta.pl>
    <h18r03$sbk$1@inews.gazeta.pl> <h19v20$dlm$1@inews.gazeta.pl>
    <h1b5tp$k4a$1@inews.gazeta.pl> <h1cmb4$cah$1@inews.gazeta.pl>
    <h1dm1d$2lae$1@opal.icpnet.pl> <h1dp84$jrq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h1e19u$9ij$1@inews.gazeta.pl> <h1e915$q2u$3@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h1ecp1$61h$1@inews.gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Samorządy przeważnie, bo są zatrudnieni jako nauczyciele. W pozostałej
    > części tzw. Fundusz Koscielny, który teoretycznie stanowi odszkodowanie
    > za zabrane kościołom dobra. W praktyce trudno powiedzieć, czy państwo do
    > tego dokłada, czy na tym zarabia, bo nikt tego nie policzył.

    Fundusz Kościelny, jako rekompensata za zabrane dobra, które zwrócono
    (i cały czas zwraca się, chyba już przekroczywszy próg). Jak państwo ma
    na tym zarabiać, że jednocześnie zwraca dobra i wypłaca "odszkodowanie"-
    nie mogę pojąć (nie znęcając się już nad ciekawym potworkiem prawnym
    pod nazwą Komisja Majątkowa).

    Do listy dorzuciłbym jeszcze sponsorowanie przez państwo uczelni wyznaniowych
    (KUL, PAT), księży w Policji, Straży Pożarnej, więziennictwie, dotacje do
    remontów nie tylko kościołów, ale "budynków towarzyszących"*, czyli plebanii
    i organistówek.

    * Art. 22 Konkordatu mówi, że Rzeczpospolita Polska w miarę możliwości udziela
    wsparcia
    materialnego w celu konserwacji i remontowania nie tylko zabytkowych obiektów
    sakralnych,
    ale również budynków towarzyszących.

    --
    Dominik (& kąpany)