  • Data: 2009-06-22 14:37:42
    Temat: Re: Wiara czy niewiara?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:h1nt6n$m0m$1@news.task.gda.pl szerszen
    <s...@t...pl> pisze:

    > no prosze krynico madrosci wszelakiej, bedne wladze koscielne zmuszano do
    > tego
    > podejdz blisko do sciany i uklon sie energicznie kilka razy
    Grupowy głupek Nostradamus (sic!, ale też sobie dureń bezczelnego nicka
    dobrał! :)) nie jest w stanie ogarnąć swym prostym, nieszkolonym umysłem
    nawet znacznie łatwiejszych zagadnień i nic nie jest w stanie tego
    naprawić - zatem twoje porady (skądinąd praktyczne) to zbędny trud.

    Powracając do adremu - wątkoczyńca zapodał w pierwszym poście kwestię
    rozbieżności światopoglądowej rodziców. W jej wyniku jedno z rodziców,
    religijnie indoktrynowane usiłuje dokonać na niczego nieświadomym potomku
    aktu religijnego obrządku zapisując go jednocześnie do swej macierzystej
    sekty. Jest to bez wątpienia narzucanie drugiemu z rodziców swej woli co do
    pewnej sfery życia. Co więcej ten drugi rodzic nie czyni tego samego, nie
    narzuca swego światopoglądu współmałżonkowi, pragnie decyzję pozostawić
    dziecku, gdy dojrzeje ono do podjęcia w tej sprawie (w końcu ważącej w
    sposób poniekąd dość istotny na całym życiu) samodzielnej decyzji.
    Świadczy to o znacznie wyższej kulturze drugiego rodzica, szerszych
    horyzontach myślowych i poszanowaniu osoby ludzkiej, jaką jest dziecko.
    Nie widzę możliwości zawarcia w takiej sytuacji kompromisu.
    O brutalnym wciskaniu się instytucji KK w każdą dziedzinę życia obywateli,
    chamskich prób wpływania na stan prawny w państwie, dążenie do pomnażania
    majątku i wpływów nie ma co gadać, bo to są rzeczy powszechnie znane.

    --
    Jotte